İçeriğe geç

Malın Ifasının Imkansız Olması Ayıplı Mal Mıdır

Ayıplı mal nasıl anlaşılır?

Arızalara örnek olarak, bir ürünün yırtılması, kırılması veya kirlenmesi, sözde yeni bir arabanın bazı parçalarının kullanılmış veya hasarlı olması ve bundan bahsedilmeden bazı parçalarının değiştirilmesi veya tamir edilmesi, fayansların çatlaması veya ufalanması gibi durumlar verilebilir.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.

Ayıplı mal neleri kapsar?

Ayıplı mal; sayılan unsurları içermeyen, malda aranan özellikleri taşımayan, taraflar arasında kararlaştırılan modele uymayan, ayrıca bu üründe objektif olarak bulunmayan unsurların bulunduğu mallardır.

Malın ayıplı olması ne demek?

Ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır.

Ayıplı mal tespiti nasıl yapılır?

Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.

Ayıplı ifa nedir?

Kusurlu ifa, yasal veya sözleşmesel gereklilikleri karşılamayan bir ifa olarak tanımlanabilir. [1] Kusurlu ifa, satıcı tarafından vaat edilen satılan malın özelliklerinin mevcut olması veya gerekli niteliklerin eksik olması durumunda mevcuttur.

Malın ifası ne demek?

Bir şahsa veya mala hukuka aykırı olarak zarar veren eylem.

Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?

– Satılanı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden uygun bir indirim isteyebilir. – Satılanın, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteyebilir. – Veya satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel kurallara göre tazminat talep etme hakkına sahiptir.

Malın ayıplı olduğuna kim karar verir?

Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim gününde var sayılır. Malın ayıplı olmadığını ispat yükü satıcıya aittir. Kusur olmasa bile satıcının sorumlu olduğu kabul edilir.

Malın ayıplı olduğu kaç gün içinde ihbar edilir?

6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesine göre; teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.

Ayıplı malda ihtar zorunlu mu?

Malın ayıbı alıcıya teslim anında aşikar ise bu ayıbın 2 gün içinde satıcıya bildirilmesi zorunludur. Bu düzenleme Türk Ticaret Kanunu md.

Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?

– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.

Eksik ifa nedir?

Eksik performans, hizmet tam olarak yerine getirilmediğinde ortaya çıkar. Örneğin, bahçedeki yabani otları temizlemeyi kabul eden bahçıvan, bu yabani otların bir kısmını temizledikten sonra işi tamamlamamışsa, eksik performans söz konusudur.

Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Ayıplı mal nedir örnek?

Ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uygun olmayan veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımayan ve sözleşmeye aykırılık oluşturan maldır.

Ayıplı mal satın aldığımızda ne yapmalıyız?

Tüketicinin satın aldığı malda kusur varsa, müşteri bunu teslimat tarihinden itibaren 30 gün içinde bildirmelidir. Maldaki gizli kusurları bildirirken, kullanım sürecinde ortaya çıkan kusur 2 yıl içinde bildirilebilir. Ancak, bildirimi mümkün olan en kısa sürede yapmak tüketicinin çıkarınadır.

Ayıplı mal süresi ne kadar?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Ayıplı mal davaları ne kadar sürer?

Arızalı araç davası ne kadar sürer? Dava açılmadan önce satılan aracın kusurları konusunda bilirkişilerin yaptığı tespitlere bağlı olarak davanın 2 ila 4 yıl arasında sürmesi beklenir. Mahkeme sürecinde tespitler yapılırsa süreç daha da uzun sürecektir.

Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?

Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir şekle tabi olmadığından, yapılıp yapılmadığının ispatı da herhangi bir şekle tabi değildir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet ayrıca dava yoluyla da yapılabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Dul Escort